Snabb leverans / Säkra betalningar

Retur & Reklamation

Retur

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt  som gäller från det att du har tagit emot en vara som  du har beställt.
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret, samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • Returadress beror det på vilka varor som du vill retur. Vi kommer att ange adressen när vi har fått ångra köp av dig via mejlet.


Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att   kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande   produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid   godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en  reklamation om det visar sig  att varan inte är felaktig i enlighet med  gällande  konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se "arn.se".


OBS!!

Vid köp av specialprodukter som kundanpassnings aluminiumtrappor, vanligen kontakta oss om du vill fråga om retur & reklamation.